Hasizom edzés másképpen

A gerinced úgy néz ki, mint egy toronydaru. Pici, egyenes izmok feszülnek a csigolyák között, amíg tényleg nagyon hasonlítanak egy toronydaru ra. Ezek tényleg nagyon tartják a gerincoszlopot, de csak akkor ha az „egyenes”. Ezek az izmok vagy mind megfeszülnek, vagy minden ellazulnak. De csak együtt. Sokszor annyi is elég, hogy az ember felfele néz egy fekvőtámasz közben ahhoz, hogy ezek az izmok elengedjenek és ettől hátfájás és sérülés alakulhasson ki.

Ilyenkor szokták megkérdezni hogy “Akkor ne is nyújtsak görbe háttal?”. A hasizomzatnak merevségre és stabilitásra van szüksége ahhoz hogy hatékonyan tudja a lábak erejét továbbítani. Ez tény. Az alábbi 3 dologra szükséges figyelni akor, amikor hasizmot edzünk:

  1. A robbanékony gyakorlatok (ugrások, szökdelések, sprintek) sokkal jobbak hátfájás ellen, mint ezer felülés.
  2. Szögyegyenes tartást kell tartani hasizom edzése közben.
  3. Mivel a törzs izomzat csak akkor dolgozik hatékonyan, amikor az összes izom együtt működik, a felülések és hasonló gyakorlatok szinte teljesen hatástalanok.

Gergely a progjamjainkat tudományos adatok alapján rakja össze, nem pedig az alapján hogy ‘mi elterjedt’ vagy hogy ‘mi trendi’.

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

tizenhét + tizenkilenc =